Kasacja pojazdów
Jak wyrejestrować pojazd?
Aby wyrejestrować pojazd w Wydz. Komunikacji Urzędu Miasta właściciel pojazdu musi przekazać pojazd do stacji demontażu,
żeby otrzymać zaświadczenie o demontażu pojazdu.
Wykaz dokumentów wymaganych przy złomowaniu pojazdu:
- Dowód tożsamości właściciela pojazdu lub osoby upoważnionej pisemnie działającej w imieniu właściciela,
- Dowód rejestracyjny lub, w przypadku jego braku, potwierdzona kserokopia dowodu, bądź zaświadczenie z wydziału komunikacji, w którym zarejestrowany jest dany pojazd, potwierdzające dane pojazdu,
- Tablice rejestracyjne. W przypadku zgubienia tablic kasacja jest możliwa,
- W przypadku zgonu właściciela pojazdu sądowne postanowienie o nabyciu spadku,
- W przypadku nieobecności właściciela pojazdu potrzebne jest pisemne upoważnienie od właściciela, na osobę przekazującą pojazd w Jego imieniu oraz kserokopia dowodu osobistego właściciela, celem sprawdzenia danych z upoważnienia,
- Gdy samochód jest zarejestrowany na więcej niż jednego właściciela, zalecana jest obecność wszystkich właścicieli w celu złożenia podpisów na dokumentach kasacyjnych. W przypadku nieobecności któregokolwiek ze współwłaścicieli pojazdu, potrzebne jest pisemne upoważnienie nieobecnego właściciela na osobę przekazującą pojazd w Jego imieniu oraz kserokopia dowodu osobistego osoby upoważniającej, celem sprawdzenia danych z upoważnienia,
- W razie gdy nie został dokonany obowiązek przerejestrowania pojazdu po zakupie – umowa kupna-sprzedaży (w przypadku więcej niż jednej umowy, ważne jest by była zachowana ciągłość umów),
- Gdy w dowodzie rejestracyjnym jest wpis o zastawie bankowym, należy uzyskać wykreślenie wpisu przez wydział komunikacji.
Dokumenty otrzymane po złomowaniu pojazdu
- Zaświadczenie o przyjęciu pojazdu do stacji demontażu pojazdów,
- Unieważniony dowód rejestracyjny,
- Unieważnione tablice rejestracyjne,
- Unieważniona karta pojazdu, jeśli taka była wydana.